WSTECZ WSTECZ ZAŁATW SPRAWE
Usługa: Informacja w sprawie podatku rolnego
Osoby fizyczne będące właścicielami gruntów, posiadaczami samoistnymi gruntów, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, a także będące posiadaczami gruntów na podstawie umowy zawartej stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników lub przepisów dotyczących uzyskiwania rent strukturalnych.

Podstawa prawna:
  • ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 333),
  • dodatkowo dla łącznego zobowiązania pieniężnego - ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 888 z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325),


Wymagane dokumenty:

W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego: umowa kupna-sprzedaży (akt notarialny) lub umowa najmu (dzierżawy), wypełniony formularz  IR-1 (wraz z załącznikami  ZIR-1,  ZIR-2 i ZIR-3)                     

Dodatkowo dla łącznego zobowiązania podatkowego: wypełniony formularz  IN-1 (wraz z załącznikami:  ZIN-1,   ZIN-2 ) lub wypełniony formularz  IL-1 (wraz z załącznikami:  ZIL-1,  ZIL-2)

W przypadku korekty wysokości podatku: wypełniony formularz  IR-1 oraz dodatkowo dla łącznego zobowiązania podatkowego wypełniony formularz  IN-1 lub formularz  IL-1



Opłata:
Wpłat należy dokonywać na indywidualne konto u inkasenta w kasie Urzędu Gminy, za pośrednictwem Poczty Polskiej lub w banku.

W przypadku nieuregulowania płatności w terminie zostaną wysłane upomnienia, których koszt wynosi 11,60 zł, natomiast dalsza zwłoka spowoduje wszczęcie postępowania egzekucyjnego w celu przymusowego ściągnięcia należności, co spowoduje dodatkowe obciążenie kosztami egzekucji.


Przewidywany termin załatwienia sprawy:
do 30 dni


Wydział: Podatki i Opłaty

Nr pokoju: Miejsce złożenia dokumentów/ załatwianie sprawy: pokój nr 17

Nr telefonu: 76 870 17 92, 76 870 17 93

Godziny pracy: Poniedziałek: 7.00 - 15.00, Wtorek: 7.00 - 15.00, Środa: 7.00 - 16.00, Czwartek: 7.00 - 15.00, Piątek: 7.00 - 14.00

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Legnicy za pośrednictwem organu podatkowego, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


Uwagi:

Uiszczając podatek bądź opłatę za pośrednictwem Poczty Polskiej lub banku należy pamiętać, aby dokładnie wypełnić przelew (wpłatę):

  • zaznaczyć, którego podatku bądź opłaty dotyczy wpłata,

  • oznaczyć okres (ratę), na który ma zostać zaksięgowana wpłata,

  • starannie wpisać dane podatnika.



Załączniki:

Nazwa Zarządzanie Data dodania
Informacja o gruntach IR-1
      
2020-12-15
IN-1 Informacja o nieruchomociach i obiektach budowlanych
      
2020-12-15
Załącznik ZIN-1 do informacji
      
2020-12-15
Załącznik ZIN-2 do informacji
      
2020-12-15
Informacja IL-1
      
2020-12-15
załacznik ZIL-1
      
2020-12-15
załacznik ZIL-2
      
2020-12-15
Załącznik ZIR-1
      
2020-12-15
Załącznik ZIR-2
      
2020-12-15
Załącznik ZIR-3
      
2020-12-15