Usługa: Informacja w sprawie podatku rolnego
Osoby fizyczne będące właścicielami gruntów, posiadaczami samoistnymi gruntów, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, a także będące posiadaczami gruntów na podstawie umowy zawartej stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników lub przepisów dotyczących uzyskiwania rent strukturalnych.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 333),
- dodatkowo dla łącznego zobowiązania pieniężnego - ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 888 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325),
Wymagane dokumenty:
W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego: umowa kupna-sprzedaży (akt notarialny) lub umowa najmu (dzierżawy), wypełniony formularz IR-1 (wraz z załącznikami ZIR-1, ZIR-2 i ZIR-3)
Dodatkowo dla łącznego zobowiązania podatkowego: wypełniony formularz IN-1 (wraz z załącznikami: ZIN-1, ZIN-2 ) lub wypełniony formularz IL-1 (wraz z załącznikami: ZIL-1, ZIL-2)
W przypadku korekty wysokości podatku: wypełniony formularz IR-1 oraz dodatkowo dla łącznego zobowiązania podatkowego wypełniony formularz IN-1 lub formularz IL-1
Opłata:
Wpłat należy dokonywać na indywidualne konto u inkasenta w kasie Urzędu Gminy, za pośrednictwem Poczty Polskiej lub w banku.
W przypadku nieuregulowania płatności w terminie zostaną wysłane upomnienia, których koszt wynosi 11,60 zł, natomiast dalsza zwłoka spowoduje wszczęcie postępowania egzekucyjnego w celu przymusowego ściągnięcia należności, co spowoduje dodatkowe obciążenie kosztami egzekucji.
Przewidywany termin
załatwienia sprawy:
do 30 dni
Wydział: Podatki i Opłaty
Nr
pokoju: Miejsce złożenia dokumentów/ załatwianie sprawy: pokój nr 17
Nr telefonu: 76 870 17 92, 76 870 17 93
Godziny
pracy: Poniedziałek: 7.00 - 15.00, Wtorek: 7.00 - 15.00, Środa: 7.00 - 16.00, Czwartek: 7.00 - 15.00, Piątek: 7.00 - 14.00
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Legnicy za pośrednictwem organu podatkowego, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi:
Uiszczając podatek bądź opłatę za pośrednictwem Poczty Polskiej lub banku należy pamiętać, aby dokładnie wypełnić przelew (wpłatę):
-
zaznaczyć, którego podatku bądź opłaty dotyczy wpłata,
-
oznaczyć okres (ratę), na który ma zostać zaksięgowana wpłata,
-
starannie wpisać dane podatnika.
Załączniki:
Nazwa |
Zarządzanie |
Data dodania |
Informacja o gruntach IR-1 |
|
2020-12-15 |
IN-1 Informacja o nieruchomociach i obiektach budowlanych |
|
2020-12-15 |
Załącznik ZIN-1 do informacji |
|
2020-12-15 |
Załącznik ZIN-2 do informacji |
|
2020-12-15 |
Informacja IL-1 |
|
2020-12-15 |
załacznik ZIL-1 |
|
2020-12-15 |
załacznik ZIL-2 |
|
2020-12-15 |
Załącznik ZIR-1 |
|
2020-12-15 |
Załącznik ZIR-2 |
|
2020-12-15 |
Załącznik ZIR-3 |
|
2020-12-15 |